the London 2012 Olympics logo
Mayor of London Ken Livingstone has responded to the controversy surrounding the 2012 Olympic logo by joking about the furore.
The
bold, jagged £400,000 brand which is meant to be a modern take on the
Olympic colours took a year's research, including consumer testing.
While
organisers have hailed it as dynamic and vibrant, critics have said it
resembles a "toileting monkey" or a "broken swastika".
Mr Livingstone said he was never going to get into a "sub orgasmic
ecstasy" over any logo. He added that the look of the logo was not a
decision for the Mayor, adding: "These are artistic choices."
Does the logo represent London and the Olympics well? What are the good and bad points about it?
Le maire de Londres Ken Livingstone a répondu à la polémique autour du logo pour les JO de Londres 2012. Ce logo à £400,000 qui est censée reprendre les couleurs olympiques modernes, a pris une année de recherche.
Tandis que les organisateurs le considère dynamique et vibrant, les critiques ont dit qu'il
ressemblait « à un singe en train de se toiletter » ou « à un svastika cassée ».
M.
Livingstone a dit qu'il n'allait jamais entrer dans « une extase
orgasmique secondaire » au-dessus de n'importe quel logo. Il a ajouté
que le regard du logo n'était pas une décision pour le maire, ajoutant : « Ce sont des choix artistiques. »
Le logo représente-t-il bien Londres et les Jeux Olympiques ? Quels sont les bons et mauvais points à son sujet ?